vineri, februarie 26

sfantul alexandru

pe 26 februarie la catolici se sarbatoreste Sfantul Alexandru. ii port numele unui sfant care a luptat impotriva ereziei si ma intreb daca nu cumva numele meu.... face ca eu sa nu suport nedreptatea si minciuna, ereziile de zi cu zi ce trebuie sa le infrunt, sa le dezleg si sa le iert....

pana la urma iertarea vine din slabiciune sau din bunatate? ma intreb uneori. eu am iertat mereu, uneori din slabiciune, alteori din pura bunatate. insa iertarea totala nu are cum sa vina din nimic altceva decat din convingerea ferma ca actul iertarii te va elibera de furie, de ura, de aminitire si de necaz. eu iert, pentru ca nu ma pot umple de durere si de loviturile altora asupra-mi. iert si merg mai departe. si in asta nu am limita. in dragoste si in iertare nu exista limite. exista bariere in indurare si ratiune. asta ma face sa plec, sa fug, sa ma detasez sau sa uit, sa nu mai vreau sa am de-a face, sau sa ma transform... insa dragostea poate continua dincolo de toate, la fel si iertarea... o dai neconditionat si nu o mai poti lua inapoi niciodata. ea ramane. chiar daca tu pleci din context. pleci curat. si privind inainte.

cineva mi-a spus candva demult ca ma iubeste. si ca totusi pleaca. si nu am inteles: "cum pleci daca ma iubesti?" si mi s-a raspuns ferm "n-are nici o legatura cu nimic faptul ca te iubesc"... da, am rumegat si am ajuns in calatoriile mele la concluzia ca poti iubi si dupa ce inchizi usa in urma ta, ca poti ierta desi nu mai vrei sa retraiesti momentul sau sa te intorci la momentul de dinainte de impact. poti iubi desi trec ani peste suflete. poti iubi desi nu vrei sau nu poti sa mai fii acolo. 


Un comentariu:

Irina spunea...

Imi place ce spui despre iertare. Intr-adevar iertarea te elibereaza mai mult decat orice forma de razbunare si te ajuta sa mergi mai departe si sa evoluezi, in timp ce ranchiuna te trage inapoi. Nu e ceva usor de facut si cu siguranta a sti ca e bine sa ierti nu asigura faptul ca vei reusi sa o faci, dar a crede in iertare e un inceput.