joi, iulie 12

convorbiri neliterare


Niste copii cu ambitii intelecutale, care isi permit sa scrie fara cratime si sa vorbeasca indecent. Isi permit si sa nu plagieze, sa publice articole de valoare in reviste internationale si sa caute de lucru pe ejobs – acolo unde nici un student eminent din mediul umanist nu si-a gasit de lucru in domeniul studiat. Tineri care acum stau acasa, sau aleg sa-si continue studiile pana spre 30 de ani pentru ca... nu prea mai stiu de ce. Tineri pe care daca ii auzi cum trec dintr-un registru in altul la o cafea, poate nu-i intelegi, ii judeci sau ii crezi nebuni. Prietenii mei:

S: caldura mare monser
aici la mine este inca toamna
o toamna perpetua

A: ba vino acasa, e nevoie de tine aici, in patria ta

S: mi se tot spune
ca se trage/ se suie oameni pe baricade
ca sarmele ghimbate sunt singurele diacritice care rezeama dialogul natiunii
voi fi deci acolo unde patria are nevoie de mine
trebuie sa ma intorc, mai ales ca numai am bani si sexul e scump aici: 250 euro ora

A: mancatias
scump tare
dincolo era mai ieftin

S: 250 pe o rusoaica si 300 pe o lituanianca
buna rau lituanianca
stie si sa cante la pian

A: in timp ce suge pula?

S: :)) asta nu stiu
insa ea imi spunea ca a facut 15 ani de pian
gagica are vreo 23
sambata ma duc la ea din nou, la Bruxelles, dar sa imi iau la revedere
acum este inca in Amsterdam
i-am zis sa mi-l prezinte pe taica'su ca vreau sa ii cer mana

A: si cea zis
ar fi si culmea
teai dus la doctorat la belgia si vii cu o prostituata acasa
so faci nevasta de romania

S:  =))

A: teau prostit studiile mai s.
nu esti pe calea cea buna

S: asta pot sa o spun si eu! dar care este calea cea buna?..
aici e dilema

A: pai iti zic io dupa ce ma fac doctor

S: calea cea buna..
ma intreb daca nu cumva unii oameni sunt virtuosi pentru ca renteaza- pentru ca viata lor este aranjata in asa fel incat merita sa fii virtuos
altii parca sunt niste piese care nu se agrega in existenta mai mare, nu se potrivesc

A: ma pish pe existenta mai mare
auzi e bine sa fii egoless selfish
adica egoist sa zici: eu, acum, aici, restul e vax
homo absolutus, nu relativus
cum zicea regretatul prof
calea cea buna e aia care duce cel mai adanc in tine
fara deviatii si aberatii

S: calea cea buna e aia care duce cel mai adanc in tine
asta ce ai spus tu este foarte profund- si nu se potriveste neaparat cu partea cu omul ca animal egoist
mhmhm
cand ziceam existenta mai mare ma gandeam neaparat la metafizica- ci la oamenii care nu isi gasesc un loc in lume, un rost in viata care sa mai fie si constructiv

A: constructiv pt cine? pt ei sau in genere?

S: pentru ei in primul rand
dar existenta ta nu poate fi constructiva daca nu este constructiva si pentru ceilalti, fie ei si un grup restrans

A: ca loc avem toti, si cei mai ratacitori, au rolul lor macar in a le arata celorlalti lectia cu "asa nu", important e sa fii multumit de tine sau sa faci ceva in sensul asta, eu vad in asta un rost

S: eu nu sunt multumit de mine- de ceea ce vad in oglinda/ de aici reflectiile mele

A: nu intr-un job, familie, si alte chestii de bifat asa pe o lista impusa social

S: si nici nu cred ca avem loc cu totii la masa vietii

A: s. dragule, tu faci mereu ceva pt propria evolutie, asta ar trebui macar sa te implineasca un pic, 5 min pe zi
e suficient sa nu faci riduri
q10

S: cu munca cum mai stai: ai mai gasit ceva?

A: nu, io duc visul pana la capat, ma bag la doctorat in toamna si ma fac prof univ
la 40-50 de ani, nu conteaza
pana atunci murim de foame, cerem la mame si iubim frateste patria si boborul
pictez scoici si numar boabele de nisip

S: o natiune de doctori si profi universitari
am dat la doctorat ca nu am avut curajul sa incerc altceva, sa plec, sa ma apuc de altceva
era optiunea cea mai comoda

A: da ba, dar noi o sa fim aia nebagati in seama ca neau luat niste ani sa nu facem plagiat

Un comentariu:

John Constantine spunea...

am citit tot, chiar am citit tot, dar sa ma ia naiba daca am inteles ceva :P