sâmbătă, mai 22

sambata cu picaturi

sunt intr-o stare zen in care parca tot ce misca, se muleaza pe sentimentele mele, pe starea mea cu tot cu doruri si nevoi, pe mofturile mele copilaresti. ma simt in plina armonie cu mine insami si cu tot exteriorul in care plutesc parca. am dat un examen azi.... mi-am baut cafeaua singura intr-o bodega din cismigiu. cat de frumos este cismigiul cand ploua. e printre putinele dati cand ploaia nu ma melancolizeaza negativ. e chiar frumos. verdele compenseaza griul trotuarului umed, iar lebedele albe din iaz creau contrastul perfect al unei dimineti de sambata...

am respirat un aer curat, spalat parca de pacatele noptii prin cele cateva picaturi cazute. mi-am cumparat pantaloni rosii, am gasit din prima, desi imi doresc de mult si tot caut. cand incetezi sa cauti cu inversunare ceva, se intampla... oare o fi o regula de aur nescrisa asta? imi lipseau 2 lei si in timp ce rugam vanzatorul sa-i pastreze cateva minute pana ma intorc cu banii, un mosulet intrat in magazin, imi intinde 2 lei si zice: "poftim domnisoara, nu va mai duceti pana acasa! e cea mai mare sambata din an!"... i-am zis "bogdaproste" si am zambit. mi se par fantastice gesturile de genul asta, venite asa parca de Sus, ca intr-un puzzle in care o mana invizibila aduce la un loc universul tot. pentru tine. pentru mine. pentru fiecare dintre noi.

ajung acasa si incerc sa-mi conving mama si bunica sa nu mai dea ciocolata la catel... interesant exercitiu de persuasiune. o sa ma afund in meditatie si-mi voi savura "cea mai mare sambata din an" cu gandul la Ei, cei care nu mai sunt, cu gandul la mine si la lumina din fiecare picatura de ploaie.

5 comentarii:

Pasiunea spunea...

Mi-ai creat o stare extraordinara doar citind povestirea. As fi vrut si eu sa ma plimb prin ploaie in Cismigiu.

Cezar spunea...

Se pare ca amandoi am trait momente care ne-au facut sa simtim ca nu suntem singuri!

Biscuite spunea...

vreau sa ma plimb si eu prin ploaie in Cismigiu :(

strelnikoff spunea...

cum adica "stare zen". tot aud chestia asta lately, nush ce'nseamna de fapt, zen nu e daca stai & te uiti la o piatra sau ceva?

(alex)andra spunea...

o stare zen e atunci cand incetezi sa te raportezi la exterior si cauti in tine linistea... e o discutie foarte lunga. daca vrei detalii contacteaza-ma :)