joi, septembrie 16

pay it forward

e un film, vi-l recomand.

intotdeauna am zis ca binele pe care il fac e gratuit, ca nu astept nimic in schimb pentru ca undeva in logica pe care uneori nu o cuprindem noi, oamenii, lucrurile se vor intoarce intr-un fel sau altul. cand actionezi intr-o directie apare instant asteptarea, nevoia de feedback, acel "replay" pe care il dorim, de care avem nevoie fara sa stim de ce si cum. si el vine total pe dos uneori... si zici "nu merit, la cate am oferit eu", sau te revolti... si cercul asta vicios nu duce nicaieri. dupa furtuna vine soarele oricum, candva...

cand esti lovit, uneori sa intampla sa lovesti la randul tau la fel... dar pe altul. e reversul medaliei. lovesti oameni nevinovati pentru ca la randul tau ai fost cazut candva. la fel se intampla si cu binele. faci un bine si probabil ti se va intoarce de la cu totul alta persoana. pentru ca... lucrurile sunt conectate la un nivel la care nu avem acces.

pay it forward... se refera la a da mai departe ceea ce primesti, oricui, oricum. si daca "jocul" asta ar functiona, am fi fericiti de propriile actiuni, nu dezamagiti de rezultat, sau de cum sunt primite. viata nu este un schimb, o taraba la care ne negociem trairile, dau daca primesc, ofer daca mi se ofera, sau daca am certitudinea echilibrului pret/calitate. nu. si cand spun viata includ aici tot: si iubire, si traire, si suferinta, si orice gand sau actiune ne defineste ca oameni...

si pentru ca intr-o zi cineva mi-a intins o mana, eu voi intinde mereu maini catre ceilalti. Cineva va avea grija ca lucrurile sa nu ramana necompletate, necompensate... suntem noi prea orbi sa distingem, sa observam, sa fim prezenti in cate ni se intorc inapoi...

9 comentarii:

Lilu spunea...

Cata dreptate ai in aceste cuvinte:)
Era o vb;)) Ofera si la randul tau vei primi:D
Oricum frumos post cata sinceritate:)!

Joker spunea...

Piti...bine grait. E o minunatie, e o lectie, e o capodopera, in fapt..FILMUL e O Oda a Iubirii...care de multe ori intalneste moartea!
Iar noi am ramas cu lectiile neinvatate atat la viata cat si la moarte

demo spunea...

da, nu e pacat? de cate minuni am putea face pe lumea asta? de cate lucruri frumoase raman neimplinite?

Loredana spunea...

toate se intorc! inzecit! daca faci bine pentru ca asa iti dicteaza inima, Binele se intoarce la tine!

demo spunea...

@loredana: totul e sa nu cazi, sau sa te ridici atunci cand binele intarzie sau nu vine cand, cum vrei tu! ma bucura enorm incurajarile astea, sa stiu ca nu sunt singura care spera si incearca...

Loredana spunea...

stii cum e de fapt? important e ce gandim! exact cum spunea Dana! noi suntem gandurile noastre!
exista legea rezonantei...noi aducem totul in viata noastra!
daca gandesti frumos, pur si actionezi cu bunatate, e imposibil ca tie sa ti se intample altceva!
Ca mai sunt si perioade dificile...e normal! sunt teste pe care trebuie sa le trecem! din care sa invatam! sa devenim mai buni!

cires amar spunea...

da e foarte tare. iti recomand si seven pounds. e bun.

demo spunea...

@cires: o sa-l caut, multumesc! :)

Pauza De Tigara spunea...

destul de interesant, multumesc pentru recomandare